S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.
 

Obchodní podmínky
Obchodní podmínky




Obchodní podmínky

 

Prodejce:                     Prodejce:

Rudolf Málek               Radim Kolečkář

IČO: 01512170           IČO: 05413494

Nejsem plátce DPH    Nejsem plátce DPH

 

Adresa:                        Kontaktní adresa:

Rudolf Málek               Radim Kolečkář

Mrchojedy 2E              Mrchojedy 2E

Horšovský Týn            Horšovský Tý

34601, Česko              34601, Česko

 

 

Obchodní podmínky týkající se internetového obchodu www.eshop.tropik.cz.

Nákupem v našem internetovém obchodě (dále jen e-shop) potvzujete, že jste s těmito podmínkami srozuměni a souhlasíte s nimi. Smluvní vztahy se řídí obchodním zákoníkem a občanským zákoníkem, ve znění platných novel.

Odesílací termíny jsou popsány v DODACÍCH PODMÍNKÁCH níže, bod č. 1, tučným ČERVENÝM PÍSMEM. Dále se vše potřebné dočtete po uskutečnění objednávky v potvrzujícím emailu. 

Jak objednat

 

1. Přes e-shop

 Standardní nákup v internetovém obchodě eshop.tropik.cz. Výběrem zboží a odesláním objednávky přes formulář. Možnost je nákup s registrací před nákupem, tím se automaticky vyplní údaje k odeslání při tomto i dalších nákupech. Nebo bez registrace a zákaznického účtu. Upozorňujeme, že vyhlášené slevy na celý nákup jsou určené pouze pro zákazníky, kteří se před nákupem registrují v zákaznické sekci. Více o tom je popsané v sekci Nákupy, registrace.

 

2. Přes e-mail

Není problém, aby nás zákazníci oslovili i přes e-mail. Rádi Vás obsloužíme i přes email, na dotazy odpovídáme většinou ještě týž den a přijaté objednávky přes e-mail vyřizujeme standartně rychle jako přes e-shop. Při objednání e-mailem uveďte o jaké zboží máte zájem, kolik kusů, Vaši adresu, tel. kontakt a způsob platby (dobírka, platba převodem), případné detaily s Vámi rádi doladíme.

 

3. Telefonicky

Objednávky přes telefon nepřijímáme, přijímáme je pouze písemně (formu SMS tolerujeme, ale z časových důvodů nemusí být vyřízena) přes e-mail, nebo e-shop. Přes telefon si můžete s námi domluvit podrobnosti ohledně objednání, ale samotnou objednávku s doručovacími údaji a objednaným zbožím, řešte pouze písemně. Je to z důvodu možného přeslechu u adresy.

 

4. Písemně

Pokud nemáte k dispozi e-mail a neovládáte ani internetové bankovnictví, můžete objednávku odeslat i v dopisu na naší adresu. Objednávky posílejte pouze s žádostí o dobírku, neposílejte částky v dopisech (chodí vykradené!). Objednávku vám odešleme na adresu, kterou budete chtít a zaplatíte ji při převzetí.

 

5. Osobně

Pokud byste si chtěli zboží převzít osobně, stačí se domluvit přes e-mail nebo telefonicky, viz informace v kontaktech (v kontaktech je i detailní info o osobním převzetí!). Nemáme pevnou otevírací dobu, vše záleží jen na domluvě kupujícího s prodávajícím. V případě zájmu o osobní nákup, vyžadujeme předem výběr rostlin nebo semen. Objednávky držíme maximálně 14 dní od potvrzení objednávky, pak objednávku rušíme. 

 

Dodací podmínky

1. Po objednání zásilky přes náš e-shop, budete přes e-mail informováni o stavu své objednávky, tedy o jejím přijetí. U dobírek nemusíte již nic řešit, jen čekat na email s informací o odeslání. U plateb předem, kontrulujeme ručně přijaté platby na našem účtu a potvrzujeme ve dnech uzavírání objednávek (v zimě SO nebo NE, v letním půlroce můžeme objednávky uzavírat již v PÁ, vše záleží na jejich počtu a na našich časových možnostech). Zboží bude vyexpedováno po připsání platby, každé nejbližší úterý, upozorňujeme že objednávky uzavíráme každou sobotu nebo neděli (v letním návalu objednávek i pátky!). Pokud nestihne platba do uzávěrky objednávek přijít, budeme ji odesílat až přespříští úterý. A naopak: Pokud tedy během víkendu dostanete email, že platba byla přijata, znamená to i, že bude objednávka hned následující úterý odeslána.

Často se stává, že pokud si objednáte kdykoli po uzávěrce (například řekněme v sobotu večer), tak se Vám od nás nikdo celý týden neozve, jelikož vaše objednávka byla přijata po uzávěrce a spadáte na odeslání pro přespříští týden. Až po týdnu dostanete první avízo, že byla objednávka zaplacena (v případě platby převodem), popřípadě u dobírek dostanete až avízo o odeslání, což je 10 dní po vytvoření objednávky!

Dobírkové objednávky uzavíráme také v sobotu nebo neděli (v léte i v pátek).

Do SR odesíláme běžným způsobem, ale výhradně od roku 2020 přes přepravní společnost DPD, které si jezdí pro balíky každé úterý, jiné dny ne. Do SR zasíláme výhradně po platbě předem. Na dobírku do SR nezasíláme ani na vyžádání.

2. Od pozdního podzimu do jara, když je chladno na vybrané druhy rostlin, můžeme odesílání zásilek posunout na lepší počasí, o čemž informujeme formou upozornění na naší hlavně straně. Ale v e-shopu najdete vždy zboží, které lze v danou roční dobu odeslat. Tropické rostliny přes zimu neprodáváme ani neposíláme (ani na vyžádání). Subtropické a mrazuodolné rostliny odesíláme celoročně. Vyjma extrémních mrazů, může dojít k pozdržení odeslání hlavně z technických důvodů.

3. Balíky zasíláme na vybranou adresu, soukromou, firemní nebo adresu parcelshopu. (balíky chodí zpravidla do 24 hod od odeslání!)

4. Balíky odesíláme pouze v úterý. Příjem zásilek uzavíráme nejčatěji v sobotních odpoledních hodnách, nebo v neděli (objednávky uzavíráme dle jejich počtu a dle našich časovýh možností). Objednávky přijaté do této doby na dobírku v pondělí balíme a v úterý odesíláme poštovní přepravní službou. Objednávky přijaté do této doby platbou předem, vyřizujeme pouze ty objevnáky, u kterých přijde platba do uzávěrky objednávek, viz bod 1. Platby k objednávkám přijaté po uzávěrce, se automaticky přesouvají k vyřízení na přespříští týden. 

5. Balné je již započítané v ceně. Pro co nejnižší náklady za přepravu si účujeme pouze řádově koruny!

6. Zákazník se dále zavazuje, že objednávka, pokud nebude do 24 hodin stornována, bude závazná! Dle platných novel (Občanský zákoník § 544-545, zákon č. 40/1964 Sb). Odesláním objednávky zákazník souhlasí s těmito podmínkami.

7. Zrušení objednávky lze udělat po předchozí domluvě prodejce a zákazníka podle podmínek, které si sjednají.

8. Objednávka po přijetí je splatná 14 dní a vyhrazujeme si právo jakoukoliv objednávku uchovat k vyřízení v délce trvání maximálně 14 dní. Za tu dobu musí být odeslána nebo převzata. Pokud se tak nestane, objednávka se ruší a rezervované/blokované zboží se vlož zpět do prodeje. Nemáme bohužel kapacity na dlouhodobější uskladňování.

9. (A). Vyhrazujeme si právo, zvolit jednací způsob, při nekompletnosti objednávky; pokud objednávka obsahuje 2 rostliny a jedna (nebo obě) nejsou k dispozici- spojíme se s vámi ještě před odesláním a odeslání proběhne výhradně po předchozí domluvě.

(B). Pokud objednávka obsahuje 3 a více rostlin a jedna rostlina není k dispozici, vyhrazujeme si právo objednávku zabalit a odeslat. O nekompletnosti objednávky se snažíme dát vědět ještě před doručením balíku (u velkých objednávek vědět nedáváme), ale mějte prosím na paměti, že jsme často zavaleni prací a administrativou a ač nás to mrzí, není v našich silách se za každou rostlinu co není skladem omlouvat a hledat náhradní řešení. To že rostliny nejsou k dispozici se dozvídáme až při jejich balení, kdy opravdu není čas na zdržování a hledání náhradních řešení.

10. Reklamace. Vzácně se stane, že zásilku dopravce nedoručí a zásilka se stane ztracenou. Veškeré nedoručené zásilky ze strany dopravce (pokud je doručovací adresa správná), řešíme my. Pro zákazníka to znamená jen zdržení při doručování další zásilky. Novou zásiku odesíláme až je definitvně potvrzené, že ta předchozí nedorazí. Nabízíme plný servis a podporu při řešení těchto nepříjemností, podle domluvy můžeme odeslat náhradní zboží, nebo vrátit peníze za nedoručené a zaplacené zboží. Částky vracíme ihned na vyžádání (v případě že je zásilka definitivně ztracená).

Jiná forma reklamace, pokud balík dojde poškozený, tak každou, i sebe víc poškozenou zásilku, doporučujeme převzít. U poničeného zboží vlivem přepravy vyžadujeme vyfotit a odeslat nám tyto fotky na email! V případě uplatňování náhrady budeme brát v potaz pouze fotkami podložené reklamace. Na jiné reklamace nebude brát zřetel. Například pro pozdě vyzvednutou zásilku, i přes naše upozornění. Rostliny nejsou běžné zboží, ale živé organismy a je nutné je vyzvednout co nejdříve. Pokud si balík vyzvednete po několika týdnech a obsah bude poškozený, nebudeme brát zřetel na tuto reklamaci.

 

Jak rostliny zasíláme, faktury, návody k pěstování

 

Při objednání pouze semen nebo drobných hlíz, zasíláme zásilku v bublinkových obálkách. Jednotlivé druhy jsou rozděleny v popsaných zip-lockových sáčcích. 

Při objednání pouze rostlin/y - velkých hlíz, zasíláme zásilku v krabici. Zásilka v krabici je pevně upevněna tak, aby se nepoškodila, zamezujeme volnému pohybu rostlin/y v krabici.

Při objednání semen i rostlin/y - hlíz, zasíláme zásilku v krabici. Oba druhy zboží jsou pevně přichyceny ke krabici pomocí pásek a provázků. Semena uchycujeme v krabici poblíž rostlin/y, tak aby nebyly přehlédnutelné. 

 

V případě krabic, balíme některé zásilky do stretchové folie, zamezuje tak jejímu poškození. V případě křehčích rostlin, vyplňujeme balíky fixačními materiály tak, aby nedošlo k jejich poškození při převozu.

 

Faktury od května 2022 již do balíků nedáváme, přesáhli jsme únosnou mez, když je vydávání faktur nad naše možnosti. Faktury tedy se zákazníkem probíhají pouze elektronickou formou. Zpětně faktury vydáváme pouze dle předchozí domluvy.

V případě objednávky mimo e-shop, zejména přes e-mail, bude vytvořena faktura elektronická.

 

Návody k pěstování nejsou standartně součástí balení. Návody máme zde na stránkách, nebo na předchozím webu tropik.cz! Pouze v případě zájmu si může zákazník návod na pěstování u nás vyžádat, například připojit žádost k objednávce. Ale návod napíšeme pouze ručně do emailu. Spíše žádáme, abyste jste zeptali na konkrétní věc oc vás zajímá, rádi zodpovíme.

 

Poštovné

Zde je aktuální výpis našeho poštovného. Ceny jsou včetně balného. Od 2500 kč je poštovné zdarma (Platí pouze pro ČR!)

 

Dopravce PPL:

Balík na adresu: Poštovné za rostliny (popřípadě včetně hlíz a semen): 129 Kč

Balík do parcelshopu: Poštovné za rostliny (popřípadě včetně hlíz a semen): 99 Kč

Do SR + AU, DE, PL, HU (DHL): 229 Kč 

Do ostatních států Evropské Unie: 599 Kč

Mimo Evropskou unii zásilky neodesíláme

Příplatky:

Platba převodem: 0 Kč

Dobírka: 35 Kč

Balík nad 120 cm: 195 Kč (novinka od 1.7. 2021), tento příplatek je výhradně po předchozí domluvě, běžně tak velké balíky ale neposíláme

Neskladný balík:

Od července 2021 si pošta učtuje u balíků nad 120 cm jednorázový příplatek 195 Kč za neskladnost. Nově budeme tuto velikost na eshopu rozlišovat a před odeslání bude zákazník informován a vyrozuměn, že rostlina bude s příplatkem v poštovném. Příplatek si budeme účtovat u objednávek v jakékoliv hodnotě.

 

SMS Avízo

Při objednání je nutné vyplnit telefoní číslo na mobil a email, zajišťujeme SMS avízo a EMAIL avízo, a to ke každé zásilce, které předáváme dopravci PPL. Zákazník tak den před doručováním objednávky bude informován, že došlo k odeslání zásilky. 

 

Reklamace

Ze zákona má zákazník právo na vrácení zboží do 14 dní bez uvedení důvodu. Podmínkou je, že zboží nesmí být poškozeno zákazníkem. Zákazník dále musí uvědomit prodejce předem, že k reklamaci dojde. Pokud se naplní nárok na reklamaci, budou vráceny zákazníkovi zpět peníze. Zákazník také musí uhradit veškeré náklady spojené s dodáním zboží zpět k prodejci.

 

1.Dále se může reklamovat zboží do 2 měsíců od doručení, reklamace může být splněna pokud rostlina uhynula vlivem chyby prodejce:

- Pokud rostlina dorazí s nahnilými kořeny

- Pokud je rostlina silně ohrožena výskytem škůdců 

Další problémy se řeší individuálně.

 

2.Reklamace nemůže být uznána pokud:

-Rostlina uhynula vlivem špatného nebo nevhodného zacházení zákazníka (špatné umístění, nachlazení, přemokření, přeschnutí, likvidací škůdců nebo jiných vnějších vlivů).

-a)Při reklamaci požadujeme ze zákona předložení platného dokladu o zaplacení (faktura, číslo faktury postačí), jinak nemůže dojít k finančnímu vyrovnání nebo vrácení peněz. b)Pro reklamaci vyžadujeme fotografie reklamovaného zboží, fotky musí být v takové kvalitě, aby bylo znatelné, kde se nachází problém. Vyhrazujeme si právo vyžadovat fotografie a bez nich reklamaci neuznat.

-Reklamace nebude uznána na velikost rostlin mimo vegetační období, kdy opad listů způsobí snížení velikosti rostlin.

-Reklamace řešíme výhradně přes email obchod@tropik.cz, případně telefonicky - viz čísla v kontaktech, mějte ale na paměti, že telefonicky vám reklamaci nemůžeme uznat a pravděpodobně ani nic nevyřešíme. Reklamované zboží je nutné pro nás vidět (viz bod výše), občas se stane, že zákazník reklamuje rostlinu, která je v pořádku, jen nerozezná její stav. Proto je nutné takové věci konzultovat předem a pomocí fotek. 

U rostlin udáváná mrazuodolnost, se nevztahuje na reklamační řízení. Dojde-li k úhynu rostliny vlivem počasí, neneseme za to odpovědnost!

 

3.Reklamace u dopravce

Ze zkušenosti když přišly i velmi poničené balíky k zákazníkům, byly rostliny uvnitř nepoškozené. Díky našemu důkladnému balení, jsou rostliny v bezpečí. Prosíme tak, pokud přijde více či méně poškozená zásilka, nebojte se jí převzít. Pokud budou rostliny poškozené, řeště to s námi, ne s dopravcem.

 

Reklamace semen

Při nespokojenosti zákazníka přistupujeme k jednotlivým případům individuálně. Nově od roku 2019 nabízíme pouze semena se 100% čerstvostí a jejich prodej bude vždy jen sezonní a dočasný.

  

OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Ochrana osobních údajů kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.

Kupující souhlasí se zpracováním těchto svých osobních údajů: jméno a příjmení, adresa bydliště, identifikační číslo, daňové identifikační číslo, adresa elektronické pošty, telefonní číslo a  (dále společně vše jen jako „osobní údaje“).

Kupující souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím, a to pro účely realizace práv a povinností z kupní smlouvy a pro účely vedení uživatelského účtu. Nezvolí-li kupující jinou možnost, souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím také pro účely zasílání informací a obchodních sdělení kupujícímu. Souhlas se zpracováním osobních údajů v celém rozsahu dle tohoto článku není podmínkou, která by sama o sobě znemožňovala uzavření kupní smlouvy.

Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje (při registraci, ve svém uživatelském účtu, při objednávce provedené z webového rozhraní obchodu) uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o změně ve svých osobních údajích.

Zpracováním osobních údajů kupujícího může prodávající pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele. Kromě osob dopravujících zboží nebudou osobní údaje prodávajícím bez předchozího souhlasu kupujícího předávány třetím osobám.

Osobní údaje budou zpracovávány po dobu neurčitou. Osobní údaje budou zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě neautomatizovaným způsobem.

Kupující potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že byl poučen o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů.

V případě, že by se kupující domníval, že prodávající nebo zpracovatel (čl. 9.5) provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života kupujícího nebo v rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel jejich zpracování, může:

požádat prodávajícího nebo zpracovatele o vysvětlení,

požadovat, aby prodávající nebo zpracovatel odstranil takto vzniklý stav.

Požádá-li kupující o informaci o zpracování svých osobních údajů, je mu prodávající povinen tuto informaci předat. Prodávající má právo za poskytnutí informace podle předchozí věty požadovat přiměřenou úhradu nepřevyšující náklady nezbytné na poskytnutí informace.

 

ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A UKLÁDÁNÍ COOKIES

Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu kupujícího.

Kupující souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup na webové stránce možné provést a závazky prodávajícího z kupní smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač kupujícího, může kupující souhlas podle předchozí věty kdykoliv odvolat.

 

ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem.

Volbou práva dle čl. 12.1 obchodních podmínek není spotřebitel zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).

Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.

Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.

Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.

Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování , adresa elektronické pošty , telefon .

 

Obchodní podmínky byly sepsány v březnu 2013.

Poslední úpravy:

26.7. 2015 (1. Změna poštovného u zásilek nad 4 kg, od nynějška si neúčtujeme vyšší poštovné za těžší zásilky; 2. Upraven text o termínech odesílání zásilek)

23.5. 2016 (1. Změna výše poštovného; 2. Minimální výše ceny objednávky)

1.3. 2018 (1. Změna voleb poštovného, odebrání volby dobírky u semen; 2. Zvýšení minimální ceny objednávky)

4.3. 2018 (1. Změna cen poštovného; 2. sjednoceno a zjednodušeno poštovné; 3. obnovení dobírky u semen)

30.12. 2018 (1. Přepis drobných změn při převodu obchodních podmínek do nového e-shopu)

29.12. 2020 (1. Zpřehlednění dodacích podmínek; 2. aktualizace ceníku a služeb přepravy; 3. zpřehlednění a oprava chyb v části reklamace)

12.5. 2021 (Dodatečné informace k osobním převzetí)

21.6. 2021 (Neskladný balík)

5.6. 2022 (Tištěné faktury již nejsou součástí balíku)

14.6. 2022 (doplněn bod 9 (A. a B.) náš způsob řešení u chybějících položek v objednávce)

15.12. 2023 (pozmněněy všechny body a informace s ohledem na změnu dopravce, nyní zasíláme již pouze přes PPL; upraveny ceny dle aktuálního ceníku dopravy)

MTNjN2FiY