Obchodní podmínky
Obchodní podmínky




Obchodní podmínky

 

Prodejce:                     Prodejce:

Rudolf Málek               Radim Kolečkář

IČO: 01512170           IČO: 05413494

Nejsem plátce DPH    Nejsem plátce DPH

 

Adresa:                        Kontaktní adresa:

Rudolf Málek               Radim Kolečkář

Mrchojedy 2E              Mrchojedy 2E

Horšovský Týn            Horšovský Tý

34601, Česko              34601, Česko

 

 

Obchodní podmínky týkající se internetového obchodu www.eshop.tropik.cz.

Nákupem v našem internetovém obchodě (dále jen e-shop) potvzujete, že jste s těmito podmínkami srozuměni a souhlasíte s nimi. Smluvní vztahy se řídí obchodním zákoníkem a občanským zákoníkem, ve znění platných novel.

 

Jak objednat

 

1. Přes e-shop

 Standardní nákup v internetovém obchodě eshop.tropik.cz. Výběrem zboží a odesláním objednávky přes formulář. Možnost je nákup s registrací před nákupem, tím se automaticky vyplní údaje k odeslání při tomto i dalších nákupech. Nebo bez registrace a zákaznického účtu. Upozorňujeme, že vyhlášené slevy na celý nákup jsou určené pouze pro zákazníky, kteří se před nákupem registrují v zákaznické sekci. Více o tom je popsané v sekci Nákupy, registrace.

 

2. Přes e-mail

Není problém, aby nás zákazníci oslovili i přes e-mail. Rádi Vás obsloužíme i přes email, na dotazy odpovídáme většinou ještě týž den a přijaté objednávky přes e-mail vyřizujeme standartně rychle jako přes e-shop. Při objednání e-mailem uveďte o jaké zboží máte zájem, kolik kusů, Vaši adresu, tel. kontakt a způsob platby (dobírka, platba převodem), případné detaily s Vámi rádi doladíme.

 

3. Telefonicky

Objednávky přes telefon nepřijímáme, přijímáme je pouze písemně (formu SMS tolerujeme) přes e-mail, nebo e-shop. Přes telefon si můžete s námi domluvit podrobnosti ohledně objednání, ale samotnou objednávku s doručovacími údaji a objednaným zbožím, řešte pouze písemně. Je to z důvodu možného přeslechu u adresy.

 

4. Písemně

Pokud nemáte k dispozi e-mail a neovládáte ani internetové bankovnictví, můžete objednávku odeslat i v dopisu na naší adresu. Objednávky posílejte pouze s žádostí o dobírku, neposílejte částky v dopisech (chodí vykradené!). Objednávku vám odešleme na adresu, kterou budete chtít a zaplatíte ji při převzetí.

 

5. Osobně

Pokud byste si chtěli zboží převzít osobně, stačí se domluvit přes e-mail nebo telefonicky, viz informace v kontaktech. Nemáme pevnou otevírací dobu, vše záleží jen na domluvě kupujícího s prodávajícím. V případě zájmu o osobní nákup, vyžadujeme předem výběr rostlin nebo semen a předem vybrané zboží zaplatit. U osobních odběrů musíme kvůli EET tolerovat pouze platbu převodem!

 

Dodací podmínky

1. Při objednání zásilky přes náš e-shop, budete přes e-mail informováni o stavu své objednávky a můžete tak sledovat, kdy nám přišla Vaše platba (v případě platby na účet) a kdy Vaše zboží bylo vyexpedováno. Zboží bude vyexpedováno po připsání platby, každé nejbližší úterý, upozorňujeme že objednávky uzavíráme každou neděli. Pokud nestihne platba do nedělního odpoledne přijít, budeme ji odesílat až přespříští úterý. Dobírkové objednávky uzavíráme také v neděli odpoledne, nebo večer. Výjimečně i během pondělí. Do SR odesíláme po předchozí domluvě, osobně z pobočky pošty, odeslání do SR je tak v nepravidelných intervalech.

2. Od pozdního podzimu do jara, když je chladno na vybrané druhy rostlin, můžeme odesílání zásilek posunout na lepší počasí, o čemž informujeme formou upozornění na naší hlavně straně. Ale v e-shopu najdete vždy zboží, které lze v danou roční dobu odeslat. Tropické rostliny přes zimu neprodáváme ani neposíláme (ani na vyžádání). Subtropické a mrazuodolné rostliny odesíláme celoročně. Vyjma extrémních mrazů, může dojít k pozdržení odeslání hlavně z technických důvodů.

3. Balíky budeme posílat už jen poštovní formou "do ruky" a "na poštu". (chodí zpravidla do 24 hod od odeslání!)

4. Balíky odesíláme pouze v úterý. Příjem zásilek uzavíráme nejčatěji v sobotních odpoledních hodnách, nebo v neděli. Objednávky přijaté do této doby na dobírku v pondělí balíme a v úterý odesíláme poštovní přepravní službou. Objednávky přijaté do této doby platbou předem, vyřizujeme pouze ty objevnáky, u kterých přijde platba do sobotních či nedělních odpoledních hodin. Platby k objednávkám přijaté od neděle, se automaticky přesouvají k vyřízení na přespříští týden.

5. Balné je již započítané v ceně. Pro co nejnižší náklady za přepravu si účujeme pouze řádově koruny!

6. Vzhledem k přehlednosti zásilek zasíláme veškeré zásilky se semeny pouze formou "doporučeně". Při nedoručení zásilky v brzké době od odeslání, nebo při ztrátě zásilky, tak můžeme podle kódu na zásilce najít, kde se právě zásilka nachází nebo kde došlo k chybě. Pokud na straně pošty a zásilka bude povážována za ztracenou, nebo z jiného důvodu nedoručitelnou, odešleme zásilku znovu. Reklamaci s poštou řešíme my.

7. Zákazník se dále zavazuje, že objednávka, pokud nebude do 24 hodin stornována, bude závazná! Dle platných novel (Občanský zákoník § 544-545, zákon č. 40/1964 Sb). Odesláním objednávky zákazník souhlasí s těmito podmínkami.

8. Zrušení objednávky lze udělat po předchozí domluvě prodejce a zákazníka podle podmínek, které si sjednají.

9. Reklamace. Vzácně se stane, že zásilku pošta nedoručí a zásilka se stane ztracenou. Veškeré nedoručené zásilky ze strany pošty (pokud je doručovací adresa správná), řešíme my. Pro zákazníka to znamená jen zdržení při doručování další zásilky, novou zásiku odesíláme až je definitvně potvrzené, že ta předchozí nedorazí. Nabízíme plný servis a podporu při řešení těchto nepříjemností, podle domluvy můžeme odeslat náhradní zboží, nebo vrátit peníze za nedoručení a zaplacené zboží. Částky vracíme ihned na vyžádání (v případě že je zásilka definitivně ztracená).

Jiná forma reklamace, pokud balík dojde poškozený. Každou, i sebe víc poškozenou zásilku, doporučujeme převzít. U poničeného zboží vlivem přepravy vyžadujeme vyfotit a odeslat nám tyto fotky! V případě uplatňování náhrady budeme brát v potaz pouze fotkami podložené reklamace. Na jiné reklamace nebude brát zřetel. Například pro pozdě vyzvednutou zásilku, i přes naše upozornění. Rostliny nejsou běžné zboží, ale živé organismy a je nutné je vyzvednout co nejdříve. Pokud si balík vyzvednete po několika týdnech a obsah bude poškozený, nebudeme brát zřetel na tuto reklamaci.

 

Jak rostliny zasíláme, faktury, návody k pěstování

 

Při objednání pouze semen nebo drobných hlíz, zasíláme zásilku v bublinkových obálkách. Jednotlivé druhy jsou rozděleny v popsaných zip-lockových sáčcích. 

Při objednání pouze rostlin/y - velkých hlíz, zasíláme zásilku v krabici. Zásilka v krabici je pevně upevněna tak, aby se nepoškodila, zamezujeme volnému pohybu rostlin/y v krabici.

Při objednání semen i rostlin/y - hlíz, zasíláme zásilku v krabici. Oba druhy zboží jsou pevně přichyceny ke krabici pomocí pásek a provázků. Semena uchycujeme v krabici poblíž rostlin/y, tak aby nebyly přehlédnutelné. 

 

V případě krabic, balíme některé zásilky do stretchové folie, zamezuje tak jejímu poškození. V případě křehčích rostlin, vyplňujeme balíky fixačními materiály tak, aby nedošlo k jejich poškození při převozu.

 

Faktury jsou standartně posílány v zásilce, automaticky přijde i na váš e-mail po odeslání zásilky. Zpětně faktury vydáváme pouze dle předchozí domluvy.

V případě objednávky mimo e-shop, zejména přes e-mail, bude vytvořena faktura elektronická.

 

Návody k pěstování nejsou standartně součástí balení. Návody máme zde na stránkách, nebo na předchozím webu tropik.cz! Pouze v případě zájmu si může zákazník návod na pěstování u nás vyžádat, například připojit žádost k objednávce. Ale návod napíšeme pouze ručně do emailu.

 

Poštovné

Zde je aktuální výpis našeho poštovného. Ceny jsou včetně balného. 

 

Dopravce Česká pošta:

Poštovné a balné za semena nebo hlízy (popřípadě kombinace): 50 Kč

Poštovné a balné za rostliny (popřípadě včetně hlíz a semen): 120 Kč

Do SR: Poštovné a balné za semena nebo hlízy (popřípadě kombinace): od 90 Kč do 50 gramů (podle váhy)

Do SR: Poštovné a balné za rostliny (popřípadě včetně hlíz a semen): 250 Kč 

 

Platba převodem:

0 Kč

 

Dobírka:

Jednotná přirážka: 30 Kč

 

SMS Avízo

Při objednání je nutné vyplnit telefoní číslo na mobil, zajišťujeme SMS avízo, které posílá automaticky Česká pošta při doručování zásilek. Budete tak den před doručením objednávky informování od České pošty o doručování. SMS avízo se nevztahuje pro objednávky se semeny, tam bohužel taková služba zajistit nelze.

 

Newsletter

Novinkou v novém e-shopu bude od roku 2019 zasílání newsletteru (novinek) na e-maily zákazníků. Nastavení eshopu nám umožňuje odesílat newslettery jak registrovaným zákazníkům, tak i zákazníkům, co u nás nakoupili bez registrace. 

Primárně budeme odesílat emaily s novinkami registrovaným zákazníkům, ale při vyjímečných akcích můžeme e-mail odeslat všem zákazníkům. Z odebírání newsletterů je možné se kdykoliv odhlásit, ve spodní části e-mailu newsletteru je kolonka s českým nebo anglickýcm popisem odhlášení. Po odhlášení může vyskočit tabulka, kde můžete vybrat možnost, proč se odhlašujete (ale nemusíte). Tabulka může být i v angličtině (nastavení webu).

 

Reklamace

Ze zákona má zákazník právo na vrácení zboží do 14 dní bez uvedení důvodu. Podmínkou je, že zboží nesmí být poškozeno zákazníkem. Zákazník dále musí uvědomit prodejce předem, že k reklamaci dojde. Pokud se naplní nárok na reklamaci, budou vráceny zákazníkovi zpět peníze. Zákazník také musí uhradit veškeré náklady spojené s dodáním zboží zpět k prodejci.

 

1.Dále se může reklamovat zboží do 2 měsíců od doručení, reklamace může být splněna pokud rostlina uhynula vlivem chyby prodejce:

- Pokud rostlina dorazí s nahnilými kořeny

- Pokud je rostlina silně ohrožena výskytem škůdců 

Další problémy se řeší individuálně.

 

2.Reklamace nemůže být uznána pokud:

Rostlina uhynula vlivem špatného nebo nevhodného zacházení zákazníka či přepravce (špatné umístění, nachlazení, přemokření, přeschnutí, likvidací škůdců nebo jiných vnějších vlivů).

Při reklamaci požadujeme předložení platného dokladu o zaplacení, jinak nemůže dojít k finančnímu vyrovnání nebo vrácení peněz. Pro reklamaci vyžadujeme fotografie reklamovaného zboží, fotky musí být v takové kvalitě, aby bylo znatelné, kde se nachází problém. Vyhrazujeme si právo vyžadovat fotografie a bez nich reklamaci neuznat.

Reklamace řešíme emailem obchod@tropik.cz, případně telefonicky - viz čísla v kontaktech, mějte ale na paměti, že telefonicky vám reklamaci nemůžeme uznat a pravděpodobně ani nic nevyřešíme. Reklamované zboží je nutné pro nás vidět (viz bod výše), občas se stane, že zákazník reklamuje rostlinu, která je v pořádku, jen nerozezná její stav. Proto je nutné takové věci konzultovat předem a pomocí fotek. 

U rostlin udáváná mrazuodolnost, se nevztahuje na reklamační řízení. Dojde-li k úhynu rostliny vlivem počasí, neneseme za to odpovědnost!

 

3.Reklamace u dopravce

Tropik.cz nenese zodpovědnost za stav zboží při doručení od dopravce. Vzhledem ke zkušenostem, nedoporučujeme řešit reklamace s dopravcem (Česká pošta), celý reklamační proces má pošta nastavený v neprospěch zákazníka a v případě poničení se pošta odvolá například na špatně zabalenou zásilku. Ze zkušenosti nám i velmi poničené balíky přišli k zákazníkům a rostliny byly nepoškozené. Díky našemu důkladnému balení, jsou rostliny v bezpečí. Prosíme tak, pokud přijde více či méně poškozená zásilka, nebojte se jí převzít. Pokud budou rostliny poškozené, řeště to s námi, ne s poštou.

Ztracené zásilky od České pošty si řešíme také sami, vám odešleme zásilku novou.

 

Reklamace semen

Při nespokojenosti zákazníka přistupujeme k jednotlivým případům individuálně. Nově od roku 2019 nabízíme pouze semena se 100% čerstvostí a jejich prodej bude vždy jen sezonní a dočasný.

  

OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Ochrana osobních údajů kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.

Kupující souhlasí se zpracováním těchto svých osobních údajů: jméno a příjmení, adresa bydliště, identifikační číslo, daňové identifikační číslo, adresa elektronické pošty, telefonní číslo a  (dále společně vše jen jako „osobní údaje“).

Kupující souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím, a to pro účely realizace práv a povinností z kupní smlouvy a pro účely vedení uživatelského účtu. Nezvolí-li kupující jinou možnost, souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím také pro účely zasílání informací a obchodních sdělení kupujícímu. Souhlas se zpracováním osobních údajů v celém rozsahu dle tohoto článku není podmínkou, která by sama o sobě znemožňovala uzavření kupní smlouvy.

Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje (při registraci, ve svém uživatelském účtu, při objednávce provedené z webového rozhraní obchodu) uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o změně ve svých osobních údajích.

Zpracováním osobních údajů kupujícího může prodávající pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele. Kromě osob dopravujících zboží nebudou osobní údaje prodávajícím bez předchozího souhlasu kupujícího předávány třetím osobám.

Osobní údaje budou zpracovávány po dobu neurčitou. Osobní údaje budou zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě neautomatizovaným způsobem.

Kupující potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že byl poučen o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů.

V případě, že by se kupující domníval, že prodávající nebo zpracovatel (čl. 9.5) provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života kupujícího nebo v rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel jejich zpracování, může:

požádat prodávajícího nebo zpracovatele o vysvětlení,

požadovat, aby prodávající nebo zpracovatel odstranil takto vzniklý stav.

Požádá-li kupující o informaci o zpracování svých osobních údajů, je mu prodávající povinen tuto informaci předat. Prodávající má právo za poskytnutí informace podle předchozí věty požadovat přiměřenou úhradu nepřevyšující náklady nezbytné na poskytnutí informace.

 

ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A UKLÁDÁNÍ COOKIES

Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu kupujícího.

Kupující souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup na webové stránce možné provést a závazky prodávajícího z kupní smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač kupujícího, může kupující souhlas podle předchozí věty kdykoliv odvolat.

 

ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem.

Volbou práva dle čl. 12.1 obchodních podmínek není spotřebitel zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).

Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.

Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.

Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.

Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování , adresa elektronické pošty , telefon .

 

Obchodní podmínky byly sepsány v březnu 2013.

Poslední úpravy: 1.1.2019

26.7. 2015 (1. Změna poštovného u zásilek nad 4 kg, od nynějška si neúčtujeme vyšší poštovné za těžší zásilky; 2. Upraven text o termínech odesílání zásilek)

23.5. 2016 (1. Změna výše poštovného; 2. Minimální výše ceny objednávky)

1.3. 2018 (1. Změna voleb poštovného, odebrání volby dobírky u semen; 2. Zvýšení minimální ceny objednávky)

4.3. 2018 (1. změna cen poštovného; 2. sjednoceno a zjednodušeno poštovné; 3. obnovení dobírky u semen)

30.12. 2018 (1. přepis drobných změn při převodu obchodních podmínek do nového e-shopu)

OTllZWI